Regulamin
Regulamin
REGULAMIN KORZYSTANIA Z SERWISU ZDAJSTUDENCIE.PL, SKLEPU I PORTALU PORTAL.ZDAJSTUDENCIE.PL.
§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Administratorem Sklepu internetowego jest JTF Jacek Fiedziukiewicz ul. Skrzatów 41, 15-156 Białystok, e-mail do kontaktu: hello@zdajstudencie.pl.
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, zakres usług oferowanych przez Administratora oraz zakres odpowiedzialności Administratora.
- Tekst Regulaminu dostępny jest pod adresem: https://zdajstudencie.pl/regulamin/. W przypadku zgłoszenia takiej potrzeby przez zainteresowaną osobę, treść Regulaminu zostanie przesłana na wskazany przez nią adres e-mail, umożliwiając jej pobranie, odtworzenie i zapisanie treści Regulaminu.
- Administrator umożliwia Klientowi kontakt: a. pod adresem: JTF Jacek Fiedziukiewicz ul. Skrzatów 41, 15-156 Białystok, e-mail do kontaktu: hello@zdajstudencie.pl.
- Dodatkowo, Administrator może umożliwić Klientowi komunikację za pośrednictwem aplikacji Facebook Messenger, Instagram oraz Discord, które pozwalają na zachowanie pisemnej korespondencji pomiędzy Klientem a Administratorem, w tym daty i godziny takiej korespondencji na trwałym nośniku.
- Informacje o funkcjonalnościach Kursów oraz technicznych środkach ich ochrony, dostępności wsparcia technicznego i aktualizacjach, a także mających znaczenie kompatybilnościach i interoperacyjnościach Kursów, o których Administrator wie lub powinien wiedzieć, znajdują się na stronach sprzedaży kursów.
§ 2. DEFINICJE
- Produkt – materiały cyfrowe o charakterze edukacyjnym, dostępne dla Klientów, którzy nabywają je bezpośrednio w Sklepie.
- Regulamin – niniejszy dokument.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która składa Zamówienie na Kurs i zawiera Umowę Sprzedaży zgodnie z Regulaminem oraz obowiązującym prawem.
- Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystająca z usług objętych Regulaminem w zakresie niezwiązanym z działalnością gospodarczą lub osoba fizyczna korzystająca z usług objętych Regulaminem w zakresie związanym z działalnością gospodarczą, jeśli z treści umowy wynika, że nie mają one charakteru zawodowego, w szczególności z uwagi na przedmiot wykonywanej działalności gospodarczej, udostępniony w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Sklep – platformy internetowe dostępne pod adresem: https://portal.zdajstudencie.pl/ za pośrednictwem których Klient może nabyć Kursy.
- Usługodawca – JTF Jacek Fiedziukiewicz ul. Skrzatów 41, 15-156 Białystok, NIP: 9662142057, REGON: 386726456, e-mail: hello@zdajstudencie.pl, prowadzący sprzedaż poprzez Sklep.
- Umowa Sprzedaży – umowa dotycząca sprzedaży Kursu zawarta między Usługodawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu.
- Newsletter – bezpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną, w ramach której Klient może otrzymywać od Usługodawcy zamówione wcześniej wiadomości dotyczące Sklepu, w tym treści edukacyjno-marketingowe, e-booki oraz informacje o ofertach, promocjach i nowościach związanych z Usługodawcą.
- Zamówienie – deklaracja woli Klienta, mająca na celu zawarcie Umowy Sprzedaży, będąca ofertą zawarcia tej umowy, określająca w szczególności nazwę Kursu.
- Darmowe materiały – materiały edukacyjne, udostępniane bezpłatnie przez Usługodawcę na platformie Sklepu, które mogą obejmować treści w formie tekstowej, graficznej, wideo, dźwiękowej lub interaktywnej, służące promocji Kursów lub udzielaniu dodatkowej wiedzy i wsparcia Klientom.
§ 3. ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Administrator pełni także rolę usługodawcy świadczącego usługi drogą elektroniczną, zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm., dalej: „Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”).
- Niniejszy Regulamin równocześnie definiuje warunki świadczenia usług drogą elektroniczną zgodnie z art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Administrator realizuje usługi elektroniczne zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
- Aby korzystać z usług Administratora, systemu teleinformatycznego oraz ze Sklepu, a także z uprawnień wynikających z członkostwa w społeczności związanej z kursami, należy spełnić następujące minimalne wymagania techniczne:
- dostęp do Internetu,
- aplikacje umożliwiające odczyt plików PDF,
- zdolność odtwarzania plików wideo,
- aktywne konto e-mail,
- konto w aplikacji Discord (w niektórych przypadkach),
- aktualna przeglądarka internetowa z włączoną obsługą JavaScript,
- akceptacja plików cookies w przeglądarce,
- Każdy użytkownik Sklepu zobowiązuje się do unikania działań, które mogą zaszkodzić prawidłowemu funkcjonowaniu Sklepu. Użytkownikom zabrania się dostarczania treści o charakterze bezprawnym, naruszania prawa, prób obejścia prawa oraz działań sprzecznych z zasadami współżycia społecznego czy dobrymi obyczajami. Korzystanie ze Sklepu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie lub uciążliwy dla Administratora lub osób trzecich jest niedozwolone,
- Administrator zwraca uwagę, że korzystanie ze Sklepu niesie ze sobą typowe ryzyko związane z używaniem sieci Internet. Zaleca się podjęcie odpowiednich środków w celu zminimalizowania tego ryzyka. Administrator gwarantuje działanie systemu teleinformatycznego umożliwiającego korzystanie z usług świadczonych elektronicznie w sposób chroniący przed dostępem osób nieuprawnionych do treści przekazu składającego się na te usługi, szczególnie poprzez stosowanie odpowiednich technik kryptograficznych. W sytuacji planowanych przerw technicznych, aktualizacji systemu lub innych podobnych zdarzeń, Administrator powiadomi Użytkowników za pomocą podanych adresów e-mail, a także opublikuje te informacje w sposób ogólnodostępny w Sklepie.
- Zmiana ta ma na celu utrzymanie zgodności Kursu z Umową Sprzedaży. Inne zmiany dotyczące Kursów mogą być wprowadzone w szczególnych przypadkach, o czym Klient będzie informowany z odpowiednim wyprzedzeniem.
- Rozpoczęcie korzystania z usług objętych Regulaminem lub wyrażenie zgody na przestrzeganie Regulaminu oznacza zawarcie umowy o świadczenie usług elektronicznie.
- Zgoda na korzystanie z usług objętych Regulaminem może być w każdej chwili wycofana. Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług elektronicznie następuje poprzez zaprzestanie korzystania z usług objętych Regulaminem.
- Usługa dostępu do funkcjonalności Sklepu jest świadczona bezpłatnie. Zakup Kursów dostępnych w Sklepie jest płatny.
- Administrator umożliwia korzystanie ze Sklepu dla wszystkich użytkowników, oferując:
- usługę przesyłania informacji handlowej („Newsletter”),
- bezpłatny dostęp do darmowych materiałów edukacyjnych w formie e-booka.
- Aby skorzystać z usług wymienionych w ust. 9 powyżej, należy wprowadzić swój adres e-mail w odpowiednim formularzu i kliknąć przycisk: „Odbieram darmowe materiały” lub „Zapisz się na Newsletter” lub równoważne. Usługa Newslettera jest świadczona do momentu cofnięcia zgody poprzez kliknięcie linku dezaktywacyjnego zawartego w e-mailu wysyłanym w ramach Newslettera.
- W kwestiach dotyczących reklamacji usług świadczonych elektronicznie, stosuje się odpowiednio postanowienia § 8 Regulaminu, przy czym termin na zgłoszenie reklamacji liczy się od momentu wystąpienia zdarzenia uzasadniającego złożenie reklamacji.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, w zakresie świadczenia usług elektronicznych, mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
§ 4. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU ZDAJSTUDENCIE
- Administrator umożliwia zakup indywidualnych Kursów w Sklepie.
- Klient może nabyć dostęp do oferowanych w Sklepie poszczególnych Kursów poprzez złożenie Zamówienia, klikając przycisk „[NAZWA]”, wówczas zawarcie Umowy Sprzedaży następuje na zasadach określonych w § 5 Regulaminu.
§ 5. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ W SKLEPIE
- Aby złożyć zamówienie, klient wybiera kursy, wykonując kolejne kroki techniczne na podstawie komunikatów i informacji zawartych na stronie oferty oraz na stronie internetowej sklepu.
- Klient, pragnąc kupić kursy, dodaje je do tzw. koszyka. Koszyk to funkcja sklepu, która pozwala klientowi przechowywać kursy, które planuje nabyć. Klient może w dowolnym momencie sprawdzić zawartość koszyka, dodać lub usunąć kursy oraz przejść do procesu składania zamówienia.
- Podczas procesu zamówienia klient podaje szczegóły takie jak: imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, dane do faktury, sposób płatności, itp. Rejestracja nie jest wymagana w trakcie składania zamówienia.
- Podany adres e-mail służy jedynie do kontaktu w ramach realizacji zamówienia, chyba że klient zaznaczy, że wyraża zgodę na kontakt w innych celach (np. newsletter).
- Zamówienia są przyjmowane tylko drogą elektroniczną, przez złożenie zamówienia za pomocą strony internetowej sklepu lub przez wysłanie wiadomości e-mail na adres hello@zdajstudencie.pl.
- Wymogiem koniecznym do złożenia zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia. Niepoprawnie wypełnione formularze mogą uniemożliwić realizację zamówienia.
- Akceptacja regulaminu jest niezbędnym warunkiem złożenia zamówienia. Oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji regulaminu następuje poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola podczas składania zamówienia.
- Przed zatwierdzeniem zamówienia klient otrzyma informację o:
- głównych cechach produktu,
- całkowitej cenie kursów w koszyku, wraz z podatkami i kosztami dostawy (jeśli występują),
- możliwości odstąpienia od umowy.
- Klient wyraża chęć zawarcia umowy sprzedaży, naciskając przycisk „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub podobny.
- Złożenie zamówienia nie oznacza zawarcia umowy sprzedaży, lecz składanie oferty zawarcia takiej umowy.
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie przyjęcia zamówienia przez sprzedawcę, o czym klient zostaje poinformowany za pomocą wiadomości e-mail potwierdzającej zakup.
- Zamówienia są realizowane bezzwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 24 godzin od momentu zaksięgowania wpływu środków na rachunku bankowym sprzedającego, wynikających z ceny umowy sprzedaży, lub od otrzymania przez sprzedającego potwierdzenia wpłaty od operatora płatności.
- Realizacja zamówienia na kurs następuje poprzez udostępnienie dostępu do kursu na platformie: [adres platformy]. Uważa się, że kurs został dostarczony, gdy dane dostępowe zostały wysłane do klienta na podany przez niego adres e-mail.
- Ceny kursów są podawane w polskich złotych i zawierają podatek VAT. Cena podana przy kursach jest wiążąca w chwili złożenia przez klienta zamówienia.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen w sklepie, przeprowadzania i anulowania promocji oraz stosowania unikalnych kodów promocyjnych dostępnych poza sklepem. Powyższe uprawnienia nie wpływają na cenę kursów w zamówieniach złożonych przed wprowadzeniem zmian cen lub promocji.
- Do każdego zakupu dokonanego przez klienta dołączany jest dowód zakupu: paragon lub faktura VAT, przesyłane drogą elektroniczną. Na życzenie klienta, dowód zakupu może być doręczony w wersji papierowej.
Klient może dokonać płatności za zakupione produkty w następujący sposób:
- płatność kartą kredytową/debetową za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności,
- szybkie przelewy,
- płatność ratalna.
§ 6. PRZEDSPRZEDAŻ PRODUKTÓW
- Administrator ma możliwość prowadzenia przedsprzedaży dla niektórych kursów.
- Kursy w przedsprzedaży są dostępne do zamówienia przed ich premierą w specjalnej cenie.
- Nowe kursy o ograniczonej dostępności oraz te, które mają się pojawić w sklepie, mogą być objęte przedsprzedażą.
- Data dostępności kursów objętych przedsprzedażą jest podana w opisie kursu (na stronie z linkiem do koszyka).
- Przedsprzedaż nie może być łączona z innymi promocjami, chyba że zostało to określone inaczej w opisie oferty przedsprzedaży.
- Kursy zakupione w ramach przedsprzedaży oraz ewentualne bonusy są realizowane (np. dodawane do platformy) zgodnie z terminami podanymi w opisie oferty.
§ 7. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
7.1. Ograniczenia prawa odstąpienia
- Klient będący Konsumentem nie ma prawa odstąpić od umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a Klient został poinformowany o utracie prawa odstąpienia od umowy i zaakceptował to.
7.2. Możliwość odstąpienia od umowy sprzedaży
- Pomimo wyłączenia prawa odstąpienia od umowy sprzedaży dla Konsumentów, Klient ma możliwość zrezygnowania z Kursu zakupionego w Sklepie bez podania przyczyny poprzez odstąpienie od umowy w ciągu maksymalnie 30 dni od daty otrzymania Kursu.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Klient musi wysłać oświadczenie o odstąpieniu na adres siedziby Sklepu lub na adres e-mail podany w Regulaminie.
7.3. Zwroty należności
- Wszelkie zwroty należności wynikające z odstąpienia od umowy będą regulowane przez Administratora nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, za pomocą takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraził zgodę na inny sposób zwrotu.
- Zwrot należności nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
§ 8. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY
- W przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży, Sprzedający zobowiązuje się dostarczyć Kurs zgodny z Umową Sprzedaży. Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za wszelkie niezgodności Kursu z Umową sprzedaży, które wystąpiły podczas dostarczenia i ujawniły się w ciągu 2 lat od tego momentu. Uważa się, że niezgodność Kursu z Umową sprzedaży, która ujawniła się przed upływem roku od momentu dostarczenia, istniała w chwili dostarczenia.
- Powyższe uprawnienia z tytułu niezgodności Kursu z Umową Sprzedaży przysługują jedynie Klientom będącym Konsumentami.
- W relacjach między Sprzedającym a Klientem niebędącym Konsumentem, odpowiedzialność za niezgodność Kursu z Umową Sprzedaży jest wyłączona.
- W zakresie reklamacji Konsument ma prawo do korzystania z uprawnień przysługujących mu na podstawie obowiązujących przepisów ustawy o prawach konsumenta, w tym w przypadku stwierdzenia niezgodności Kursu z Umową Sprzedaży.
- W przypadku, gdy Konsument postanowi odstąpić od Umowy Sprzedaży z powodu reklamacji, Administrator zastrzega sobie prawo do ograniczenia dalszego dostępu Klienta do Kursu, w szczególności poprzez zablokowanie Konta Klienta.
- Domniemanie, o którym mowa w punkcie 1, nie ma zastosowania, jeśli:
- cyfrowe otoczenie Klienta nie jest zgodne z wymaganiami technicznymi, o których Administrator poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem Umowy Sprzedaży;
- klient, poinformowany w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem Umowy Sprzedaży o konieczności współpracy z Administratorem w celu ustalenia, czy niezgodność Kursu z Umową Sprzedaży wynika z cech cyfrowego otoczenia Klienta, nie dopełnia tego obowiązku.
7. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Kursu z Umową sprzedaży wynikający wyłącznie z braku zainstalowania przez Klienta aktualizacji dostarczonych przez Administratora, jeżeli:
- poinformował Klienta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
- niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Administratora.
§ 9. Własność intelektualna
- Wszystkie treści zamieszczone w Sklepie Internetowym są objęte ochroną prawnoautorską i stanowią wyłączną własność Usługodawcy.
- Bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, jakiekolwiek wykorzystanie, w całości lub części, dowolnych elementów składających się na treść oraz zawartość Sklepu Internetowego jest naruszeniem prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy.
- Naruszenie prawa autorskiego może skutkować odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
§ 10. REKLAMACJE
- Wszelkie żądania związane z rękojmią, o których mowa w § 8 Regulaminu, oraz inne reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu, w tym nieprawidłowości techniczne związane z jego działaniem, mogą być zgłaszane na piśmie na adres: ul. Skrzatów 41, 15-156 Białystok z dopiskiem: Reklamacja Zdajstudencie, lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: hello@zdajstudencie.pl.
- Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, aktualny adres zgłaszającego reklamację, a także dokładny opis i wskazanie okoliczności stanowiących podstawę reklamacji.
- Administrator, po otrzymaniu reklamacji zgodnie z ustępami 1 i 2 powyżej, ustosunkuje się do niej w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona pisemnie za pośrednictwem poczty lub w formie wiadomości e-mail.
- Po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego zgłaszający reklamację ma prawo dochodzić nieuwzględnionych roszczeń przed sądem powszechnym właściwym miejscowo zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.
- Zgłaszający reklamację ma również możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, np. poprzez złożenie wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej:
Pozasądowe rozstrzyganie sporów po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. Konsumentowi przysługuje również prawo złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem:
§ 11. MODYFIKACJE REGULAMINU I DOSTĘPNOŚĆ SKLEPU
- Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie, z zachowaniem poniższych warunków.
- Gdy Administrator wprowadza zmiany w Regulaminie, ma obowiązek poinformować o nich Klientów w Sklepie, z zastrzeżeniem, że nowe postanowienia wchodzą w życie nie wcześniej niż 14 (czternastu) dni od ich opublikowania.
- Zamówienia złożone w Sklepie przed datą wprowadzenia zmian w Regulaminie są realizowane zgodnie z zasadami obowiązującymi w dniu składania zamówienia.
- Administrator stara się zapewnić nieprzerwaną dostępność Sklepu. Niemniej jednak, zastrzega sobie prawo do czasowego ograniczenia dostępności Sklepu z przyczyn technicznych, takich jak prace serwisowe, naprawa błędów lub zakończenie funkcjonowania Sklepu na stałe.
§ 12. RECENZJE KLIENTÓW
- Na stronach z opisami Kursów, Administrator publikuje recenzje Klientów.
- Recenzje Klientów pochodzą wyłącznie z zamkniętych grup na serwisie Facebook (dotyczących danego kursu) oraz z korespondencji e-mail pomiędzy Klientem a Administratorem.
- Dostęp do grupy na serwisie Facebook związanej z danym Kursem otrzymuje Klient po dokonaniu zakupu Kursu w Sklepie. Osoby niebędące Klientami nie mają dostępu do takich grup na serwisie Facebook.
- Recenzje są publikowane na stronach Administratora jedynie po uzyskaniu zgody od Klienta.
- Klient ma możliwość wycofania zgody na umieszczenie swojej recenzji na temat Kursu. Aby to zrobić, Klient powinien skontaktować się z Administratorem poprzez adres e-mail: hello@zdajstudencie.pl. Odpowiedź i usunięcie recenzji następuje w ciągu 7 dni roboczych.
§ 13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Administratorem danych osobowych Klientów korzystających ze Sklepu jest JTF Jacek Fiedziukiewicz, z siedzibą w Białystok. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodnie z zasadami opisanymi w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem: https://zdajstudencie.pl/polityka-prywatnosci.
- W celu uzyskania informacji dotyczących korzystania ze Sklepu lub usług świadczonych na podstawie Regulaminu, należy skontaktować się z Administratorem poprzez adres e-mail: hello@zdajstudencie.pl. Odpowiedzi udzielane są w ciągu 7 dni roboczych.
- Postanowienia Regulaminu stosowane są także w przypadku, gdy Klient podaje swoje dane osobowe podczas zapisywania się na Newsletter.
- W przypadku ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedającym a Klientem, który nie jest Konsumentem, właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie sąd właściwy ze względu na siedzibę Sklepu.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy prawa polskiego, w tym Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.05.2023.